skåne/köpenhamn

Hej på er! Har vart ute på stadens gator och umgåtts med kusin dom senaste dagarna, men nu kommer bilderna från skåne och köpenhamn. Det är inte sådär jättemånga, så jag kanske fyller på lite sen när J har skickat sina.
Men just nu får ni hålla till godo med dom här:

ale stenar
En utav dagarna i skåne åkte vi och kollade på ale stenar

kossor
Vilket var lite mindre intressant, så jag och J gick runt och fotade kossor och annat

vit ko

kusin josefin

hopp

vallmoblommor


Sen fick vi för oss att gå ner för "kullen". Det var mycket brantare än vad det ser ut på bilden. Ner gick det bra, men när vi skulle upp igen gick det mindre bra..

en tia
Men jag hittade en gammal tia i alla fall!

rapsbollen
Vi bodde på ett lite konstigt, lite gulligt bed & breakfast i kåseberga. 

sko

ogräs

vit stol

Tog inte så många bilder i Köpenhamn och dom jag tog är inte värda att lägga upp. Så jag kan berätta lite istället. Vi bodde på ett jättestort, fint hotell som låg på vattnet. Vi gick på tivoli. Vi åkte slänggungan. Jag mådde illa. Vi shoppade. Jag och J blev nerstänkta av en buss, haha ni vet en sån sak som bara händer i filmer egentligen. Det hade regnat och vi blev kvar på andra sidan vägen när dom andra hade gått över, så vi stod tålmodigt och väntade. Plötsligt kommer en buss i full speed och kör i en vattenpöl. J blir blöt från magen till fötterna, medans jag klarade mig med endast ett ben. Killen som stod bakom oss fick sig ett skratt i alla fall. Kan tänka mig hur det såg ut. Först skrek vi högt båda två och sen började vi gapskratta. haha. 

Gos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0