stress

Jag halkar runt i kylan, men börjar äntligen få rätsida på tillvaron. Det har varit så otroligt stressigt i skolan under en period nu och jag har väl mått mindre bra. Jag har mått illa lite då och då, tappat lite vikt(dock bra såhär till jul!) och sen dyker det upp jobbiga finnar runt munnen och jag antar att allt detta är små tecken på stress. Än är det mycket kvar, men jag kan iallafall se slutet nu.
Igår konstaterade jag att det bara var två veckor kvar till jullov och fast jag borde tänka "åh, vad skönt det ska bli!" så tänkte jag "hur fan ska jag hinna med allt?", men jag tror att det löser sig. Det känns så nu, men det varierar från dag till dag. Imorgon kanske allt känns superjobbigt igen. Det värsta är att jag bara har mig själv att skylla, jag sparar allt till sista stund. Det ska det bli ändring på till nästa termin!
Sen har jag även ganska höga förväntningar på mig själv, så det får mig ju bara att må ännu sämre när det går illa. Höga förväntningar verkar jag inte vara själv om att ha heller, igår efter ett SO-seminarium så tror jag att det kom fram 5-6 stycken och frågade varför jag var på ett vg-seminarium iställer för på ett mvg. Haha, även om jag försöker få ihop bra poäng tills det är dags att välja gymnasium så satsar jag inte mvg i allt.

Ni har säkert inget behov av att läsa detta, men den här bloggen skrivs både för er och för mig själv. Dessutom förstår ni kanske bättre varför uppdateringen är lite som den är nu.

pälsmössan 
Kämpa på om ni också har mycket nu, snart får vi julllov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0