golf

Idag hade pappa bokat en speltid på en golfbana i en stad några mil iväg från våran. Så jag följde med pappa på en golfrunda, medans Ann låg på stranden. Mysig dag, men nu är jag trött efter dom där 18 hålen. Mycket mer har jag inte att skriva just nu.

golf de la belle dune

Kyss!

brugge, belgien

Just nu sitter jag nere i lobbyn på ett hotell i Frankrike. Vädret är sådär, men det skulle förhoppningsvis spricka upp tills imorgon.

Här kommer lite bilder från belgien:

kyrka i brugge

calippo shots!
calippo shots! Nostalgi på hög nivå. Dock inte den hederliga gröna, men denna funkade också fint.

I belgien har dom inga mackar vid vägarna, åtminsone inte speciellt många. Det blev väldigt tydligt när jag, i samma stund som vi åkte över gränsen till belgien, gick över gränsen till att bli väldigt kissnödig. tror ni inte att vi råkar köra förbi belgiens enda mack(typ) då? Jodå, det gjorde vi. Sen fick vi stanna på någon konstig affär där det inte fanns en människa att fråga, vilket betydde ingen toalett. Tillslut hittade vi en lite vägkrog där jag äntligen fick gå på toaletten. Så, om ni åker till belgien någongång - se till att inte vara kissnödiga.

Kram!

Ronja, holland hälsar tillbaka!

stroopwafel
stroopwafel!

holländsk strand

snäcknos

husbåtar i amsterdam
utsikten från husbåten som vi bodde på i ett par nätter.

solnedgång i amsterdam

amsterdam

lövverk

Puss!

minnen minneskort och minneslucka

Det finns Wi-Fi här på hotellet och vi har datorn med oss, så det är ju kanon!
Idag hyrde vi cyklar på hotellet och gav oss iväg till Louisiana. Där gick vi in på ett jättestort museum, vilket kan låta tråkigt, men det var riktigt häftigt. Kameran hade jag nerstoppad i väskan så då tänkte jag "hoppas att den är laddad" och jodå, det var den. Hittar något att ta kort på och trycker in knappen, inget minneskort piper kameran då. Jag knäpper upp luckan för att kolla och nej, där sitter inget minneskort.

På hemvägen stannade vi och tog en glass och konstaterade att vi hade cyklat nästan tre mil, inte illa. På glassen tog jag guf, som är något sött, rosa skum som är mumma. Sen cyklade vi vidare till hotellet och väl framme var vi varma och bestämde oss för att ta ett kvällsdopp. "-nu ska jag ta med mig kameran ner till stranden" sa jag till pappa när jag hade bytt om till bikini. Jag tog upp kameran ur väskan och gick fram till datorn för att ta minneskortet. Inget minnes kort där. Jag började leta runt omkring och på golvet, men hittade det inte. tog upp kameran och där sitter minneskortet. Jag måste alltså ha satt i det där innan jag bytte om och sen lagt tillbaka kameran i väskan utan att alls komma ihåg det. Nästan lite läskigt faktiskt, haha.

Nere vid bryggan var det en kille som hade en hund som var helt galen i att bada. När killen slängde iväg en boll ut i vattnet hoppade hunden rakt ut från bryggan som ändå var ganska hög. Och så igen. Och igen.

Bryggan.

hoppande hund
Hopp!

ceaesarsallad
En väääldigt god ceasarsallad.

Nu ska jag suss i mina sköna hotellakan och imorgon blir det att köra vidare till Holland förmodligen, Kram!

Påvägen

Jag ska nog inte utlova er någon uppdatering på ett tag, för det såg vi ju hur det gick... Nej det här med uppdatering, det kan jag säga redan nu att det kommer bli dåligt av nu tre veckor framöver. För just nu sitter jag i en bil (och jag som inte gillar att åka bil) med pappa och Ann påväg till Danmark. Där ska vi sova i två nätter och sen ska vi åka vidare till.. Ja, vi har inte riktigt bestämmt oss än. Det kan bli England, det kan bli Frankrike. Kanske Holland. Vi får se helt enkelt. Vad som är säkert än så länge är i alla fall att dom ska släppa av mig i Skåne den 30, för där ska jag träffa mamma-familjen och familjen Norelius. Då blir det två nätter där och sen blir det Danmark för mig en gång till, för vi ska nämnligen sova två nätter i Köpenhamn också. Så, då vet ni vart jag håller till nu. Det kan nog bli ett par inlägg under resan, men som sagt - jag lovar inget. Ha det bra snyggingar!

kvällsdopp, jopp jopp!

kvällsdoppet

när det är dött här händer det desto mer utanför

Japp, så är det. När det är dåligt med uppdatering här så beror det, i dom flesta fall, på att jag har en del annat omkring mig. I annat fall så har jag helt enkelt inget att skriva om. Den här lilla uppdaterings-luckan handlar om det förstnämnda. Dom senaste dagarna har jag varit omgiven av både, för mig, kända och okända människor. Bloggen hamnade lite åt sidan för ett tag, men jag ska bli bättre på den fronten nu framöver.

Just nu har jag precis kommit upp från en litet kvällsdopp vid bryggan, det är för jäkla härligt det där alltså. Nu ska jag bara ta en snabbdusch och sen tänker jag göra iordning ett stort fruktfat och krypa ner i soffan framför en film. Ibland är det skönt att bara vara hemma själv och göra vad man känner för.

Puss!

elins dag

"Idag är ingen vanlig dag för idag är det Elins födelsedag, hurra hurra hurra!"

Elin Georg

Idag sticker jag och snyggingen ovan iväg till Stockholm en sväng för att fira hennes födelsedag, grattis vännen!