minnen minneskort och minneslucka

Det finns Wi-Fi här på hotellet och vi har datorn med oss, så det är ju kanon!
Idag hyrde vi cyklar på hotellet och gav oss iväg till Louisiana. Där gick vi in på ett jättestort museum, vilket kan låta tråkigt, men det var riktigt häftigt. Kameran hade jag nerstoppad i väskan så då tänkte jag "hoppas att den är laddad" och jodå, det var den. Hittar något att ta kort på och trycker in knappen, inget minneskort piper kameran då. Jag knäpper upp luckan för att kolla och nej, där sitter inget minneskort.

På hemvägen stannade vi och tog en glass och konstaterade att vi hade cyklat nästan tre mil, inte illa. På glassen tog jag guf, som är något sött, rosa skum som är mumma. Sen cyklade vi vidare till hotellet och väl framme var vi varma och bestämde oss för att ta ett kvällsdopp. "-nu ska jag ta med mig kameran ner till stranden" sa jag till pappa när jag hade bytt om till bikini. Jag tog upp kameran ur väskan och gick fram till datorn för att ta minneskortet. Inget minnes kort där. Jag började leta runt omkring och på golvet, men hittade det inte. tog upp kameran och där sitter minneskortet. Jag måste alltså ha satt i det där innan jag bytte om och sen lagt tillbaka kameran i väskan utan att alls komma ihåg det. Nästan lite läskigt faktiskt, haha.

Nere vid bryggan var det en kille som hade en hund som var helt galen i att bada. När killen slängde iväg en boll ut i vattnet hoppade hunden rakt ut från bryggan som ändå var ganska hög. Och så igen. Och igen.


Bryggan.

hoppande hund
Hopp!

ceaesarsallad
En väääldigt god ceasarsallad.

Nu ska jag suss i mina sköna hotellakan och imorgon blir det att köra vidare till Holland förmodligen, Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0