bulgarien 2010

Här kommer ett litet hopplock av bilder från Bulgarien!

flyga flygplan

flygrädsla
en väldigt flygrädd mamma.

åka buss
Vi var snygga på bussen mitt i natten.


Vi träffade en trevlig liten minibussförare som tog oss med på en liten utflykt till en stad som hette Pomorie. Han visade oss en gammal kyrka där vi fick bevittna ett lite annorlunda dop.

röd matta









kusinen
Kusin 1

kusinvitamin
Kusin 2

spikar
Sen tog han oss till ett vinprovningsställe...

lådor



murgröna
Medans dom vuxna provade vin gick vi ut i parken och tog lite bilder...



kusiner
Väldigt fina bilder...






Den här lappen hittade jag på min luva och när jag frågade minibuss-mannen vad det stod sa han "bulgariska tomater" och skrattade.

lillebror och storasyster
Bror och syster.




Vi åkte också till en annan stad som hette Sveti vlas.


Det togs en hel del lite mindre seriösa bilder. Här kittlas Jonas samtidigt.


Som sagt, lite mindre seriösa.


En lite gubbe sjöng för "my swedish friends"..


och vi dansade, haha.

Trots att detta är 27 bilder, så är det bara en liten del av veckan. Vi har även solat, badat, shoppat, åkt nån läskig "soffa" efter en båt, spelat minigolf, spelat en himla massa kort, skjutit armborst, fått massage på stranden och massa mer.
Ofta använda ord/uttryck under veckan:
OJ
Stojjan i tojjan (stojan i tolvan) 
Råtta
Stekt råtta
Råttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0