?

En återkommande fundering när jag lagar mat är varför det alltid tar längre tid för sakerna att bli klara än vad det står på förpakningarna, eller rättare sagt varför det står att det ska ta kortare tid än var det i själva verket gör. Idag gjorde jag snabbmakaroner. Klart och tydligt stod det på paketet att makaronerna skulle vara klara på 3 minuter, det var dom inte. För det första så tar det minst två minuter innan vattnet börjar koka och för det andra så tar det sedan dubbelt så lång tid som det står att det ska göra för själva makaronerna att bli klara. Om man inte ska äta dom hårda, vad vet jag. Kanske är italienska, thailändska (vad det nu må vara) minutrar längre...


snabba makaroner


Kommentarer
Postat av: Anonym

det står 3 min koktid.

2010-05-17 @ 22:42:20
Postat av: Anna

det vet jag, men makaronerna är ändå

inte klara efter tre minuters koktid.

2010-05-18 @ 22:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0