ja, det här är en lång text.

Det här är en bra fredag, därför tänker jag berätta om den.

Jag fick inte alls mycket gjort i skolan, men just idag gjorde det ingenting. Jag och min fina kompanjon Georg ockuperade ett helt lektionsrum där vi satt och, bland annat, sjöng lite på den här och lite på den här. Trevligt hade vi, sen hur det lät är en annan femma. När vi tröttnade på att sjunga satte vi oss vid det stora fönstret och tittade ut över matsalen och jag skulle vilja säga att vi såg en hel del intressanta saker. Dessutom blir allt mycket roligare uppifrån. Både på morgon- och eftermiddagssamlingen körde vi den där leken kom-på-en-blomma-osv-på-den-här-bokstaven och det var krig kan jag säga.

När vi hade slutat(redan vid ett) gick jag och Elin upp till stan och mötte upp med Ronja för en fredagsfika på Hellmans. Hon hade vart hemma och sjukat i några dagar, så en fika satt på sin plats. Vi pratade och hade det mysigt och jag förundras gång på gång över att jag har haft sådan tur att träffa just dessa två, inifrån och ut, vackra människor.

När vi avslutat våran två timmars-fika sprang jag bort till gymmet en snabbis och sedan hann jag även med att köpa en klocka och följa med mamma och handla innan jag landade här hemma. Då tog jag en sådan där riktigt varm och skön dusch ni vet. Så att badrummet nästintill förvandlas till en ångbastu. Jag känner mig nöjd med mitt val att spendera kvällen hemma just idag.

Och den här dagen har varit så bra som det låter, trots det faktum att jag befinner mig mitt i den röda perioden av månaden. Det var väl mest bara det jag hade att säga, hoppas att ni också har haft en bra dag och att ni får ett riktigt härligt lov alla balla brudar och alla koola killar där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0