en sådan där tisdag

Tisdag. Mina tisdagar är både stressiga och mysiga på samma gång. Själva stressandet börjar när jag sätter mig på bussen hem från skolan, för då ska jag hem och slänga ihop nått käk för att sedan åka iväg och träna småknattar i jazzgymnastik. Efter det är det bara att åka hem igen i tjugo minuter för att sedan ge sig iväg och träna själv. Men jag klagar inte, för jag blir alltid så glad av dom små sötnosarna med sina roliga frågor och tankar och idéer om saker och ting. Det plus att sedan få åka till träningen och bara dansa i en och en halv timme är riktigt härligt ska ni veta!

Idag var en typiskt tisdag. Jag glömde nämna det faktum att tisdagar är de enda dagarna som jag har riktigt, riktigt svårt att släppa taget om täcket. Jag vet inte varför, det bara är så. Det gör att själva stressandet börjar redan på morgonen egentligen. Men det gjorde ingenting idag, för idag spenderade jag hela dagen med mina fina och alldeles för mycket prat(och skratt). På träningen för knattarna kom sura städerskor in och ville städa salen mitt i allt och sedan glömde två systrar sin lilla ryggsäck så att vi fick greja med det, men just idag gjorde det ingenting. Det gjorde inte heller något att jag hade skavsår och att det var snöstorm ute. Idag var jag glad.

Ni läser säkert inte den här oväsentliga texten, men det gör inte heller något.

Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0