När vi ser upp mot stjärnorna förstår vi vår litenhet

Den här sommaren tänker jag sova under bar stjärnhimmel minst en gång. Bredvid mig ska det ligga en person som kan prata. Som kan lyssna. Som kan vara tyst. Vi ska nog inte sova förresten. Nej, vi ska se ett stjärnfall och önska oss något. Fundera över vart alla plan är påväg och över vilka som sitter i dem. Känna oss så små som man känner sig när man omges av det stora himlavalvet och bara ligga tysta och lyssna på tystnaden. Kanske lyssnar vi, med en varsin lur i örat, på någon låt som sedan kommer få oss att minnas den här natten.

nebolusa

Kommentarer
Postat av: anonym fast känd iaf

lova mig att det inte är någon annan än jag. lova mig att sommaren ska bli våran! för att sedan övergå till vinter och sälen utan päron.. :-*

2011-03-13 @ 13:51:01
Postat av: anna

jag lovar.

2011-03-13 @ 19:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0