I ett härligt vimmel där jag väljer att bortse från det tråkiga

Känner att ett litet inlägg kanske skulle sitta på sin plats nu! Än är veckan bara halv, men redan har det hänt massa härligt gos.

Så om vi börjar med måndag då så var det ju, som ni förmodligen noterade, lucia. Haha, på skolan deltog ja i det mest, ska vi säga skrattretande? ja, det mest skrattretande luciatåget jag någonsin skådat. Killarna var tärnor med röda läppar, några tjejer var stjärngossar och R och T var tillsammans ett paket. E var dock en superfin lucia. Jag tror inte att vi satte en ton rätt och skrattade gjorde vi mest istället för att sjunga. Stackars musikläraren som verkligen försökte. Kul hade vi iallafall!

luciakaraktärer
dålig mobilkvalitet, men söta bilder!

Sen på tisdag så hade vi dansuppvisning i skolan. Alla nior skulle nämnligen göra en juldans som en del av terminens idrottsuppgifter. Riktigt kul var det att se på alla fantasifulla (och ofantasifulla) danser! Själv dansade jag med T, R och E och vi lyckades rätt bra faktiskt. En liten miss gjorde jag i början, men annars så!
(Kanske kan jag få upp en video här någon dag.)

Och så idag då. Idag var det språkstipendie-utdelning i skolan. Franska-, tyska-, och spanskaelever i nian som hade gjort bra ifrån sig skulle få stipendium för att sedan i vår få åka iväg till Frankrike, Tyskland och Spanien. I franskagruppen var det 6 st som fick åka och jag blev en av dom! Jäklar vad glad jag blev. Att det dessutom blev en helhärlig liten grupp gjorde ju det hela ännu bättre! WWWHHHIII
Efter skolan traskade jag, R och T iväg till videobutiken och hyrde film, ett stopp på godisaffären blev det också. Sen slog vi oss ned i R's soffa för att kolla film och ha det mysigt. Där blev vi sittandes i nästan fem timmar tror jag. Supermysig eftermiddag!

Åh, hela veckan kommer bli så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0