stekta äpplen

Jag ber om ursäkt för att jag inte har lagt upp det där smink-inlägget som jag sa att jag skulle göra, men det har inte funnits tid för det i helgen. I fredags var jag ju på bio som ni vet, på lördagen låg jag i soffan med världens mensvärk ända fram till sen eftermiddag då jag åkte hem till Josefin och idag kom jag inte hem förens vid fem-tiden. Då kändes det lite meningslöst att ställa sig och sminka sig. Så jag får helt enkelt försöka fixa det en annan gång.

Istället kan jag bjuda på ett litet smarrigt recept som jag slängde ihop efter middagen idag. Eller recept och recept, jag bara gick lite på känsla. Såhär gör man i alla fall:
Skala så många äpplen(helst svenska) som ni tror att ni orkar. Sätt en stekpanna med lite smör i på plattan på ganska hög värme. skär tunna, tunna skivor av äpplena samtidigt som smöret smälter. Släng i äppelslicearna i pannan och stek dom med lite kanel och socker tills dom blir mjuka. Man kan också ha i lite farinsocker för en lite knäckig smak. Servera sedan dom varma äppelskivorna med en skopa vaniljglass. Klart!

stekta äpplen
Ser kanske inte så gott ut, men jag lovar, det är det! Snabbt går det också - 10 minuter max.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0